Problem polega na tym, iż naukowe badania ze swej natury są dość drogie. Jeśli do tego dołożymy jeszcze impet zmian, robi się niemały problem. Jednak rozwój nauki jest tak bardzo ważki, że wszystkie większe państwa przeznaczają sporą część swego dochodu właśnie na badania naukowe. Mało tego, nawet instytucje międzynarodowe takie jak Wspólnota Europejska przeznaczają na nie niemałą część swego budżetu. Jednakże same badania (zobacz badania marketingowe) to za mało. Cóż bowiem z tego, iż coś genialnego wymyślimy, i nawet będzie to posiadać jakiekolwiek zastosowanie funkcjonalne, jeżeli nie opuści tenże wynalazek granic uczelni? Będzie on wówczas „sztuką dla sztuki”.
Nieodzowne zatem jest, aby świat nauki zetknął się ze światem biznesu. Konieczne będą zatem takie przedsięwzięcia informacyjne aby posiadacze firm zdali sobie sprawę z tego, że innowacje w biznesie się zwyczajnie opłacają. Oddziaływania administracji rządowej winny posiadać kierunek dwutorowy: po pierwsze informujący, z drugiej rzeczowy. Konieczne jest wspieranie przedsiębiorczości przy użyciu nowoczesnych technik we wszelkich możliwych obszarach.
Jednak innowacje w biznesie nie muszą znaczyć zaraz produkcji jakiegoś zaawansowanego technologicznie produktu, może to być również zastosowanie najnowocześniejszych technologii (najlepiej krajowych) do optymalizacji skuteczności przedsiębiorstwa. Rzecz jasna dobrze gdy innowacje w biznesie są wprowadzeniem na rynek jakiegoś wynalazku. Dobrym przykładem może być tu wynalazek Grafenu, który stanowi owoc polskiej nauki i zarazem przedsiębiorczości.
Badacz musi spotkać się z kimś, kto wyprodukuje nowy wyrób na wielką skalę, dlatego tak istotne jest w podobnych sytuacjach wspieranie przedsiębiorczości.