Lato to wyjątkowo znakomita pora na dbanie o swoje samopoczucie i sylwetkę. Niewątpliwie warto rozszerzyć systematycznie robione treningi jakimś interesującym sportem, którym można zajmować się latem – przykładowo joggingiem w zielonych obszarach bądź surfingiem podczas wycieczki nad wodą. Nie należy jednak zaniedbywać też tego, co może oferować doskonała siłownia – niektóre ćwiczenia da się wykonywać tylko tam, ze względu na specjalistyczny sprzęt.

Modelowanie sylwetki

Autor: Sascha Wenninger
Źródło: http://www.flickr.com
W przypadku kłopotów z utrzymaniem odpowiedniej motywacji do ćwiczeń, zdecydowanie dobrze mieć na uwadze, że są na to doskonałe sposoby – od prośby o wskazówki trenera personalnego, aż po indywidualne robienie interesujących i zmiennych ćwiczeń. Kluczem do pozyskania regularności w wykonywaniu ćwiczeń jest nie tyle cierpliwość, co raczej wiedzieć o tym, jak się nie znudzić. Wtedy niewątpliwie warto przyjrzeć się nieco uważniej temu, co potrafi dać trening obwodowy – dowiedz się więcej o treningu obwodowym.

Najważniejsza zasada treningu obwodowego to częste zmienianie ćwiczeń, a potem ,krok po kroku, przedłużanie czasu treningu na każdym z nich. Dzięki temu nie tylko odganiana jest rutyna, ale także angażuje się więcej grup mięśni, niż w typowych jednostajnych treningach. Istotne jest utrzymywanie przez większość czasu wysokiego pulsu – wtedy można mieć pewność, że ciało podejmuje zwiększony wysiłek, redukowany jest tłuszcz, a grupy mięśni pracują. Najczęściej tętno można sprawdzić na nowoczesnych maszynach stosowanych na siłowni. Najlepiej połączyć ćwiczenia z odpowiednią dietą – obowiązkowo trzeba wypijać sporo wody , a także spożywać małe, ale częste i systematyczne porcje. Trening obwodowy jest strzałem w dziesiątkę dla wielu ćwiczących – na przykład nastolatków, ludzi dopiero zaczynających przygodę ze sportem, osób poszukujących jakiegoś urozmaicenia , a także tych siłaczy, którzy zamierzają ograniczyć swoją wagę w bardzo krótkim czasie.

Dużo poszczególnych kompletów ćwiczeń na znakomity i skuteczny trening obwodowy można znaleźć w internecie; także każdy trener na siłowni umie sporo na ten temat doradzić. Wykonując ten rodzaj treningu trzeba brać pod uwagę, że organizm adaptuje się do wysiłku – dlatego też należy co pewien zwiększyć ilość ćwiczeń, żeby mięśnie wciąż mogły rosnąć w siłę, a niechciany tłuszcz redukować. Na przykład po tygodniu ćwiczeń najlepiej powiększyć ilość powtórzeń bądź dołożyć dodatkową serię. Wykonując trening obwodowy w odpowiedni sposób można oczekiwać znakomitych rezultatów już po jednym miesiącu treningu w formie mniejszej masy , jak również lepszej siły i wytrzymałości mięśni.


Author

admin