Badania satysfakcji klientów to niezwykle istotna rzecz dla każdego przedsiębiorcy, który stara się, by zawsze zapewniać kupującym idealną jakość artykułów i usług.

Tego rodzaju analizy należy przeprowadzać systematycznie, bo zadowolenie kupujących musi być cały czas monitorowane, dzięki czemu da się zaprowadzać na bieżąco potrzebne zmiany.
Badania satysfakcji klientów (), które realizuje się zwyczajnie prosząc o wypełnianie kwestionariuszy przez klientów są mało skuteczne i zajmują wiele czasu. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że respondenci zazwyczaj nie mają ochoty na odpowiadania. Poza tym jeżeli obok respondenta stoi ankieter, często konsumenci krępują się, by orzekać zgodnie z prawdą. Zatem najlepszym rozwiązaniem dla osób, które chcą otrzymać miarodajne efekty analiz, jest technika typu tajemniczy klient (). Zasadza się ona na tym, że do sklepu handlowego albo usługowego posyła się badacza, który incognito ocenia obsługę i notuje swoje obserwacje. Podwładni nie wiedzą, że ten konsument jest tak naprawdę kontrolerem, dlatego zachowują się normalnie, tak jak zawsze. Analiza ta została zaprojektowana po tym, jak wypunktowano wady uroczystych wizytacji w zakładach – świadomi badania pracownicy po prostu zachowują się lepiej niż zazwyczaj.

Badania satysfakcji klientów techniką typu tajemniczy klient jak zostać tajemniczym klientem zapewniają miarodajne wyniki, które umożliwiają wdrożenie koniecznych reform. Takie badanie może spowodować, że zwolniony ze stanowiska zostanie człowiek, który olewa wszelkie normy i tą drogą zniechęca konsumentów do zakupów w firmie. Najlepiej zatem realizować takie badania satysfakcji klientów w placówce, w którym zbiera się niewielki przychód. Trafnym sposobem jest zrobienie szybkich ankiet na temat pracy kadry w konkretnych placówkach, a następnie posłanie specjalisty od badań typu tajemniczy klient i określenie, czy w rzeczywistości zatrudnieni zachowują się nagannie.


Author

admin