Każda firma powinna charakteryzować się jakością, dzięki czemu klienci będą zadowoleni i z pewnością przez to nie będą korzystać z innej firmy. Każdy właściciel firmy musi o to więc się zatroszczyć, nie jedynie z powodów czysto biznesowych, ale również z chęci, żeby klient był zadowolony z usługi. To przecież największa nagroda – dostać pochwałę od klienta, jaki rzeczywiście jest zadowolony z wykonanej usługi albo kupionego towaru.

certyfikat iso

Autor: Biblioteca de la Universidad de Zaragoza
Źródło: http://www.flickr.com
Na jakość składa się wiele czynników, jest to z pewnością ocena dostawców. Efektywność łańcucha dostawy nie powinna być rozpatrywana bez uwzględnienia jednego z najważniejszych elementów, to znaczy funkcji zakupowych. Ma to związek z faktem, iż decyzje dotyczące kupna wpływają na koszty materiałowe, osiągane zyski jak i możliwość użycia logistycznych koncepcji zarządzania. Proces wyboru i oceny dostawców to jednej z najistotniejszych aspektów funkcjonowanie przedsiębiorstwa – jak jest przeprowadzana ocena dostawców.

W przeszłości sporo przedsiębiorstw używało standardowych reguł jeśli chodzi o wybór dostawców, zaś brak dokładnej oceny prowadził do popełniania wielu błędów decyzyjnych. Po jakimś czasie zauważono natomiast, jak ważny na wpływ na działalność całej firmy posiada wybór dobrych dostawców. Analiza dostawców na podstawie danych z przeszłości dokładnie ukazuje podstawowe błędy popełniane w trakcie pozyskiwania produktów, jak również wskazuje nowe możliwości jeśli chodzi o zakupy. Może się zdarzyć, iż dostawcy, u których zakupy robiliśmy sporadycznie, są najlepszymi spośród całej grupy. A jednocześnie aktualni dostawcy wypadają w tego typu zestawieniu dość kiepsko, szczególnie ze względu na negatywne oceny w najważniejszych obszarach współpracy.

odzwierciedlenie - produkcja

Autor: Grzegorz
Źródło: http://www.flickr.com
Zadaniem tego typu oceny dostawców jest zwrócenie wagi na takie błędy oraz próba znalezienia dostawców według dobrych kryteriów wyboru. Przy tym warto, aby każda z firm odznaczała się jakością, jaka jest podparta różnego rodzaju ważnymi certyfikatami. Na przykład iso 18001 opisuje minimalne wymagania względem dobrego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Za sprawą tej normy jesteśmy w stanie osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji dla naszych pracowników, naszej firmy a przede wszystkim klientów. Bez dwóch zdań powinno się o takich rzeczach pamiętać. Dbałość o takie kwestie przyniesie nam realne korzyści.

Author

admin