Program lojalnościowy najczęściej opiera się na na zbieraniu punktów. Kontrahenci otrzymują zazwyczaj karty lojalnościowe jak , które noszą przy sobie i za każdym razem gdy korzystają z usług, czy nabywają towary konkretnej firmy na kartę wbijane są punkty. Da się też zrobić to inaczej – kupujący mogą zbierać nalepki, paragony, elementy opakowania produktów – koncepcji jest sporo. tego typu wsparcie sprzedaży sprawdza się świetnie i ma duży wpływ na sprzedaż. programy lojalnościowe są warte uwagi i dobrze jest je wykorzystywać w swoim przedsiębiorstwie.
Bywa, że ulegamy błędnemu wrażeniu, że programy lojalnościowy to narzędzie, którego mogą używać tylko wielkie sieci. Prawdopodobnie wrażenie to odnosimy z tego powodu, że tam się z programami lojalnościowymi zazwyczaj spotykamy. Market czy kawiarnie – to tam zwykle oferowane są nam karty lojalnościowe, kolekcjonowanie punktów, darmowe tankowanie czy kolejne ciasto po skolekcjonowaniu odpowiedniej liczby punktów czy pieczątek.
Dobrze jest pamiętać, że nie tylko duże firmy mogą wykorzystywać program lojalnościowy. Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od wielkości, nieważne czy oferuje konkretne produkty, czy może usługi – może zastosować program lojalnościowy jako wsparcie sprzedaży. Ważne, by był odpowiednio przemyślany i ułożony tak, by odpowiadał profilowi działalności.