Według najświeższych obserwacji opartych na statystykach aż 97% marketerów do wykonywania przedsięwzięć związanych z marketingiem stosuje specjalnych oraz dedykowanych danej korporacji baz danych.

promocje

Autor: DigitalRalph
Źródło: http://www.flickr.com
Mogłyby być to bazy odnoszące się do nie tylko aktualnych klientów, lecz także historia ich zamówień. Na takiej bazie można by prowadzić kontrole predykcyjne, jakie mogą dopomóc przewidzieć tendencje w postawach odbiorców.
W ten sposób propozycja może być w większym stopniu zindywidualizowana oraz odpowiednia niż gdyby z takich baz danych nie korzystali. W internecie działają zarówno bezpłatne bazy danych jak i indywidualne. Te drugie to bazy danych klientów konkretnych podmiotów. Tego typu marketingowe bazy danych w bardzo wydatny sposób pomagają sprzedawać różne produkty poszczególnym odbiorcom. Marketing – propozycje – oparty o bazy danych pozwala dokładniej zrozumieć zachowania aktualnych oraz przyszłych odbiorców, a przez to również przewidywać ich tendencje. Naturalnie bez ingerowania w ich intymność, gdyż klienci musieli kiedyś wyrazić zgodę na wykorzystanie ich danych osobowych.
Bardzo łatwo do nabycia są bazy danych spółek. Bazy te mogą być podzielone na województwa albo profile działalności. Są także bazy danych z numerami telefonów komórkowych klientów prywatnych. Również z podzieleniem na przeróżne preferencje, np. chęć zawarcia ubezpieczenia OC czy potrzebę inwestowania pieniędzy. Ogólnie przedmiot ujmując bazy rozdzielone są na profile rodzaju B2B (Business to Business) czy też B2C (Business to Customer).

Są to potencjalnie bardzo dobre narzędzia marketingowe, gdyż posiadają dosłownie wiele milionów potencjalnych odbiorców, do których trzeba jedynie wysłać swoją propozycję. Skoro do nabycia dla wszystkich bazy są tak bogate, wystarczyłoby sobie wyobrazić potencjał drzemiący w bazach, które mogłyby zostać stworzone na własne potrzeby.

Author

admin