Dużą liczbę przykładów konkretnych zalet tego rodzaju zbiórki da się wyszukać w necie wpisując chociażby hasło crowdfunding. Najlepiej zawsze przeprowadzić początkową selekcję najważniejszych cech, jakie interesują klienta, aby wiedzieć, czego konkretnie się poszukuje w reklamie projektu i nie trwonić za dużo wiele czasu na rozmyślanie nad jego treścią. Jest ogrom platform i serwisów, które ułatwiają lub są pośrednikiem crowdfundingu. Całe jednak powodzenie akcji zależy od jej jak największego rozpowszechnienia, z tej przyczyny istotny jest koncept, nowatorskość i humor. Najlepiej, by podchodzić do projektów tak, by były one dla odbiorcy nietypowe, wyśmienite i przyciągające wzrok. Crowdfunding nabiera także wysokiej popularności w Polsce – .
Pozostałe charakterystyczne branże, w których crowdfunding jest nadzwyczaj widoczny, to muzyka, literatura i wynalazki.
Zaloguj się do serwisu i dowiedz się również (http://sklepnumizmatyczny.pl/), czy nasz dodatkowy artykuł będzie ciekawy. Będzie nam także bardzo przyjemnie, jeżeli napiszesz komentarz.
Tego rodzaju pozyskiwanie środków stanowi zarazem dobry sposób na walkę z sieciowym piractwem – zamiast zniechęcać ludzi do ściągania płyt, zachęca się ich do wpłacania dobrowolnych kwot. Choć pozornie nie są to znaczne sumy, zebrane razem sprawiły, że wielu niezależnych muzyków wydało płyty i brało udział w koncertach oraz festiwalach. Trudno zatem zaprzeczyć wnioskowi, że finansowanie projektu poprzez crowdfunding sprawia, że niewiele się ryzykuje, a jest on znakomitą drogą na zwiększenie popularności, niezbędnej do sukcesu.