Nasze miejsca pracy nie są bezpieczne. Zwłaszcza jeśli pracujemy w wielkiej korporacji, gdzie w każdej chwili poruszamy się w tłumie pracujących ludzi. Patrząc na statystyki najczęściej do wypadków dochodzi na korytarzach lub schodach oraz w pomieszczeniach socjalnych, gdzie mamy kontakt z urządzeniami elektrycznymi. W tym miejscu najczęściej dochodzi do poparzeń gorącymi napojami. W czasie przerwy kręci się w tym pokoju tłum pracowników i łatwo na siebie wpaść.
Taka sama historia rozgrywa się na schodach, kiedy wychodzimy do sklepu lub holter kraków na papierosa. Wtedy właśnie bardzo często dochodzi do wypadków, które mogą być niebezpieczne. Dlatego deska ortopedyczna w biurach to podstawa. Jest to specjalny rodzaj noszy, który pomaga ustabilizować poszkodowanego i przenosić go w bezpieczne miejsce. Jest ona wyposażona w specjalistyczne pasy zabezpieczające oraz stabilizację głowy, który ma na celu chronić odcinek szyjny kręgosłupa.
Dobrze jest także w każdej sytuacji mieć w apteczce ciśnieniomierz nadgarstkowy. Wiemy doskonale, że praca to częsta przyczyna sytuacji stresowych. Jesteśmy zmęczeni, nie śpimy dostatecznie dużo i spożywamy zdecydowanie za dużo kawy. Do tego pracujemy pod nieustającą presją. To wszystko może doprowadzać do zemdleń, czy nawet stanów przedzawałowych. W momencie gdy dzwonimy po pogotowie, dobrze jest w momencie zgłoszenia telefonicznego podać dyspozytorom dane na temat ciśnienia osoby która uległa wypadkowi. To urządzenie jest niesamowicie proste w obsługiwaniu. Wystarczy tylko założyć je na nadgarstek, poczekać moment i odczytać wynik.
Każda pierwsza pomoc przedmedyczna jest niezmiernie ważna. Nasze działanie może uratować osobie która uległa wypadkowi życie. Z tego powodu nie bójmy się udzielać pomocy. Zwracajmy uwagę na fakt, że w jej zakres wchodzi również zawiadamianie pogotowia. Wszystkie firmy musi szkolić w tym zakresie własnych pracowników. Jest to bez wątpienia przydatna wiedza, która potrafi się przydać w codziennych sytuacjach.