Dlatego tak ważna jest logistyka. W każdej poważnej, dużej firmie, jaka opiera swoją działalność na kursowaniu pewnych rzeczy po globie: w firmie wysyłającej rzeczy za granicę, hurtowniach czy firmach wysyłkowych istnieje sztab fachowców zajmujących się tylko uporządkowaniem wędrujących tam i z powrotem ciężarówek i samolotów z ładunkiem. Nie jest to ani nieskomplikowane, ani nieodpowiedzialne zadanie. Do odpowiedzialności tych ludzi należy koordynacja przewozu w taki sposób, by był możliwie niedrogi i możliwie wydajny, co przecież odbija się jednoznacznie na sukcesie finansowym firmy.
Transport (oferta) wykorzystuje liczne środki lokomocji. Większe firmy mają zazwyczaj swoje auta, najczęściej duże ciężarówki, jakich zadaniem jest po prostu przetransportowanie cargo z miejsca na miejsce. Czasem, gdy przedsięwzięcie jest bardziej skomplikowane, taki przewóz wysyła się na towarową stację kolejową, gdzie wykupione wagony zostają zapakowane i wędrują dalej torami, co bywa na dłuższą metę znacznie tańszym środkiem przewożenia towaru niż po szosach krajowych – z tego typu metody korzysta między innymi poczta.
Transport międzynarodowy (~klik~) to znacznie bardziej skomplikowana tematyka. Wymaga wykorzystania o wiele bardziej efektywnych i dalekosiężnych środków przewozu. Światowe kompanie kurierskie działają nie tylko na ziemi, ale też na morzu i w przestrzeni powietrznej. Ogarnięcie wielkich przewozów potrzebuje ekipy dostępnych przez całą dobę pracowników, którzy, obciążeni odpowiedzialnością za wszelką pomyłkę i latencję w dostawie, muszą możliwie szybko przesyłać wysyłki z magazynu do magazynu przy pomocy aut transport aut z holandii do polski i floty powietrznej, by ostatecznie paczka pojawiła się u adresata. Jest to na tyle skomplikowane przedsięwzięcie, że niektóre uczelnie w Polsce otwarły nawet stosowne kierunki studiów, kształcące fachowców w tej dziedzinie.